سفر به کربلا در اربعین




با نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، انگیزه ی رفتن به سفر کربلا در میان محبان اهل بیت و عاشقان امام حسین بالا می رود و مردم مقدمات سفرشان را فراهم می کنند. راه ها و روش های مختلفی برای این سفر وجود دارد اما اکثر افراد با پای پیاده به سمت حرم حرکت می کنند.
برای داشتن یک سفر راحت و آسوده باید اطلاعاتی را کسب کنید تا این که دچار مشکل نشوید. برای دانستن اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

پیاده تا کربلا


ویزای کربلا

افراد زیادی در اربعین با پای پیاده به کربلا سفر می کنند و برای حظ امنیت، مسافرین باید برای اخذ ویزای اربعین به سامانه سماح مراجعه کنند و پس از ثبت نام در این سامانه و طی کردن مراحل مشخص پس از مدت زمان کوتاهی ویزا صادر می گردد. اخذ ویزا به دو صورت انجام می شود، هر شخصی می تواند به صورت فردی برای دریافت ویزا اقدام کند و همچنین کاروان ها و تور ها و انواع آژانس ها نیز که به صورت گروهی عازم هستند می توانند تقاضای ویزای گروهی را داشته باشند.

روادید اربعین

مواد غذایی

در سفر های پیاده روی تا حرم نیازی به همراه داشتن آب و مواد غذایی نمی باشد، زیرا تمامی مواد غذایی و خوراکی و همچنین انواع نوشیدنی ها به صورت رایگان در طول مسیر به زائرین ارائه می شود.

اقامت در کربلا

اگر سفر شما با کاروان های زیارتی می باشد، اقامت در هتل برعهده کاروان می باشد و اما اگر به صورت انفرادی سفر می کنید باید هتل و یا مسافرخانه ای را برای خود اجاره کنید.

سفر کربلا

حمل و نقل

همانطور که گفتیم برای رفتن به سفر کربلا راه و روش های متفاوتی وجود دارد، شما می توانید از هواپیما استفاده کنید و خیل یزودتر به مقصد برسید و همچنین می توانید از پیاده روی استفاده کنید که لذت سفر را دوچندان می کند، برای پیاده سفر کردن باید از مرزهای کشور همچون: مرز مهران، مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین مرز خسروی در کرمانشاه استفاده کنید.
زائرین باید با وسیله نقلیه خود تا مرز کشور بروند و از آن پس پیاده روی را آغاز کنند. افرادی که به دلایلی اتومبیل شخصی ندارند می توانند از خدمات شرکت های اجاره ماشین استفاده کنند و ماشین مورد نظرشان را از طریق این شرکت ها اجاره کنند و همچنین کاروان ها و گروه هایی که قصد سفر به کربلا را دارند می توانند با اجاره اتوبوس مقدمات سفرشان را فراهم کنند.
برخی از افراد می خواهند ماشین اجاره شده را با خود به کشور عراق ببرند و از پیاده روی فارغ شوند، به این منظور این گونه شرکت ها اجاره ی کاپتاژ کردن خودرو را به شما می دهند و می توانید با دریافت یک پلاک خارجی ماشین را به راحتی از کشور خارج کنید.



 منبع: سفر کربلا



Comments

Popular posts from this blog

اجاره خودرو در زمستان سعادت رنت

rent a car in Iran

ماشین عروس