آشنایی با خودروی سمند برای اجاره خودرو


اجاره خودرو صنعتی است که کشورهای مختلفی در سراسر جهان به این صنعت و هم چنین صنعت خودروسازی‌ خود برای رونق اقتصادی کشورشان تکیه کرده‌اند؛ چرا که صنعت طراحی و تولید خودرو یکی از صنایع مهم در اقصی نقاط دنیا شناخته می‌شود و کشورهایی که قطب اقتصادی جهان محسوب می‌گردند از صنعت خودروسازی قوی برخوردارند؛ از طرفی ایران نیز در صنعت خودرو و اجاره خودرو پیشرفت زیادی کرده است؛ طوری که توانسته خودروهای داخلی تولید کند که از استحماو و نقاط قوت خوبی برخوردارند. بعضی خودروهای ایرانی در داخل کشور با الهامات و فناوری جدید طراحی، تولید و به بازار داخلی عرضه شده‌اند تا افراد حاضر در جامعه بتوانند به خوبی از تولیدات داخلی استفاده کنند. سمند یکی از خودروهای داخلی ایران است که دربین فعالان این صنعت به خودروی ملی معروف می‌باشد. خودروی سمند در سال 1381 پس از انجام تحقیقات گسترده  به بازار عرضه شد و با گذشت زمان مدل‌های مختلفی از آن به بازار داخلی روانه شده‌اند. هر چند سمند چندین مدل مختلف دارد اما از پرکاربردترین مدل‌های آن می‌توان به سمند SE و سمند LX  اشاره کرد که در این مقاله قصد داریم به مشخصات فنی و ویژگی‌های این دو مدل از خودروی ملی سمند برای اجاره خودرو بپردازیم.

آشنایی با خودروی سمند برای اجاره خودرو

ارزیابی سمند SE برای اجاره خودرو
سمند اس ای یا همان سمند معمولی یکی از انواع مدل‌ها سمند است. سمند اس ای نسبت به سایر خودروهای داخلی از ویژگی‌های خوبی برخوردار است. حجم موتور این خودروی مدلی 1.8 سیسی و حداکثر توان آن 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است و تعداد سوپاپ موتور آن 8 می‌باشند. سوخت مصرفی خودروی سمند اس ای بنزین بدون اکتان است و با استفاده از 5 دنده یا همان گیربکس دستی، نیروهای تولید شده موتور را انتقال می‌دهد. یکی از نقاط قوت خودروی سمند اس ای که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته حجم کافی اتاق خودرو برای سرنشینان است. خودروی سمند فضای خوبی برای رفاه سرنشینان دارد و در صندوق عقب آن وسایل زیادی جای می‌گیرند. همچنین این خودرو جزء خودروهایی در سراسر جهان به شمار می‌رود که استاندارد حد آلایندگی یورو را دریافت کرده است. با توجه به نکات گفته شده اگر به دنبال استفاده از خدمات اجاره خودرو ارزان در تهران هستید؛ خودروی سمند می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. این خودرو علاوه بر داشتن هزینه مقرون به صرفه از استحکام بدنه منحصر به فردی نیز برخوردار است.

آشنایی با خودروی سمند برای اجاره خودرو 
سایر ویژگی‌های سمند SE برای اجاره خودرو
همانطور که دانستیم سمند یکی از خودروهای داخلی با کیفیت محسوب می‌شود که تقریبا به طور رسمی از دهه هشتاد هجری شمسی توسط کارخانجات داخلی تولید و وارد بازار خودروی ایران شد. یکی از نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنیم خودروهای داخلی مانند سمند که در ایران تولید می‌شوند مطابق با کیفیت و نیازهای روز مردم طراحی شده و می‌توانند برای آنان امکانات رانندگی و رفاهی خوبی به همراه داشته باشند. سمند اس ای علاوه بر موتور، سیستم جلوبندی، سیستم تعلیق و بدنه قوی، ویژگی‌های قابل توجه دیگری نیز دارد که بهتر است به آن‌ها نگاهی بیندازیم:

سیستم صوتی دارای قابلیت پخش MP3  بلندگوهای جلو و عقب
بهره گیری چراغ مه شکن عقب و چراغ خطر سوم
قابلیت تنظیم آیینه‎های جانبی دستی، آینه آرایش چراغ‌دار روی آفتابگیر
استفاده از قفل مرکزی با ریموت و کمربندهای ایمنی
قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه صندلی‌های جلو
تزئین شده با تریم بژ و لوازم دکوراتیو طرح چوب
بهره گیری فرمان هیدرولیک
قابلیت استفاده از کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
به کارگیری از ترمزهای ضد قفل و سرعت ABS  و EBD
بهره گیری از خدمات پس از فروش یا کارت طلایی
بررسی سمند LX  برای اجاره خودرو
سمند چندین مدل دارد که یکی دیگر از آنان سمند LX  می‌باشد. سمند ال ایکس یکی دیگر از انواع مدل سمند است که از سایر مدل‌های سمند پیشرفته تر است. این مدل سمند همراه با سیستم عیب یاب اتوماتیک طراحی و به بازار خودرو عرضه شد. نکته ویژه‌ای که راجب مدل سمند ال ایکس وجود دارد؛ موتور ای اف سون( EF7) است. ای اف سون یا همان موتور ملی یک موتور چهار سیلندری است که از آن در تولید خودروهای داخلی مانند سمند استفاده می‌شود. این موتور با همکاری شرکت‌های برتر آلمانی طراحی شده و سوخت آن گاز طبیعی می‌باشد و در عین حال قابلیت استفاده از بنزین را نیز دارد. موتور به کار رفته شده در سمند LX برای اجاره خودرو، در بین ده موتور خودروی برتر دنیا قرار گرفته است. موتور ملی یا EF7 در محیط های سرد نیز با استفاده از گاز روشن می‌شود و همین طور زمانی که شما از سوخت بنزین برای آن اسفاده می‌کنید این خودرو با قابلیت انتخاب نوع سوخت، بنزین را به داخل قطعات خود می‌فرستد و حرکت می‌کند. از طرفی شما می‌توانید به این خودرو هم سوخت بنزین و گاز تزریق کرده و موتور ای اف سون در صورت اتمام هر یک، به صورت خودکار از آن یکی سوخت برای فعالیت خودرو استفاده می‌کند. خودروی سمند LX با توجه به مکانیزم فنی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها، برای اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده می‌باشند. همچنین از خدمات اجاره خودرو سمند ال ایکس می‌توان برای مسافرت‌های بین شهری استفاده کرد.

ویژگی‌های سمند LX  برای اجاره خودرو
در پاراگراف پیشین درباره کلیات سمند ال ایکس صحبت کرده ایم. سمند ال ایکس مانند سمند اس ایکس، از نقاط قوت منحصر به فردی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان حجم موتور 1645، موتور 16 سوپاپه، حداکثر توان موتور113 اسب بخار  در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور نیوتن در 4500 دور در دقیقه اشاره کرد. همچنین دیگر ویژگی‌های دیگری نیز دارد که توجه به آنان برای اجاره خودرو خالی از لطف نیست؛ این ویژگی‌های سمند ال ایکس عبارتند از:

دریافت استاندارد آلایندگی یورو4
مصرف سوخت خارج از شهر 5.8 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.54 لیتر
کسیه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم ترمز ABS  به همراه EBD
قابلیت جمع شدگی خودرو در هنگام تصادف یا ستون فرمان تلسکوپی
قابلیت تظیم ارتفاع صندلی
آینه‌های جانبی برقی
تنظیم برقی شیشه بالابرها
فرمان هیدرولیک
بهره گیری از لاستیک کف صندوق عقب
قفل عصایی دنده و ترمز دستی
روکش صندلی مقاوم
سامانه افزایش قدرت
رینگ‌ چرخ از جنس آلومینیومی
استفاده از موکت روداشبورد پلی آمید
آشنایی با خودروی سمند برای اجاره خودرو 
تفاوت سمند SX  و سمند LX  برای اجاره خودرو در یک نگاه
زمانی که یک کارخانه خودروسازی چه داخلی و چه خارجی مدلی را به بازار عرضه می‌کند سعی براین دارد تا مدل‌های دیگر خود را با کمی تفاوت و به عبارتی پیشرفته تر به بازار خودرو معرفی کند تا بتواند همواره در سطر فروش و اجاره خودرو بماند؛ بنابراین خودرو سمند اس ایکس و سمند ال ایکس باهم تفاوت‌هایی دارند و هر چند سمند اس ایکس و سمند ال ایکس از دو مدل خودروی محبوب برای اجاره خودرو به شمار می‌روند؛ اما هر یک از آنان ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در ابعاد مختلفی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. دانستن تفاوت‌های سمند ال ایکس و سمند اس ایکس برای اجاره خودرو نه تنها در کیفیت انتخاب آنان تاثیر دارد بلکه اطلاعات عمومی شما را درباره خودروهای داخلی بالا می‌برد. ابتدا درباره تفاوت این دو در زمینه بالابر شیشه بپردازیم؛ بالابر شیشه‌های عقب در خودرو سمند LX برقی می‌باشد؛ درحالی که در سمند SX  دستی هستند. از طرفی آینه‌های جانبی در سمند SX به صورت دستی تنظیم می‌شود؛ اما در سمند LX  کاملا برقی هستند. ضمنا پنل داشبورد در دو مدل از نظر کلید با یکدیگر متفاوتند و در سمند ال ایکس تجهیزات کمی جدیدتر و به روز تر هستند. سمند ال ایکس نسبت به سمند اس ایکس از قابلیت ترمز پیشرفته تری برخوردار است. همچنین سمند ال ایکس از سنسور دنده عقب نیز برخوردار می‌باشد.

جمع بندی بررسی خودروی سمند برای اجاره خودرو
در این مقاله به بررسی دو مدل از پرفروش ترین مدل‌های سمند در بازار داخلی خودرو و اجاره خودرو پرداختیم. این خودرو یکی از خودروهای محبوب برای اجاره خودرو در جنبه‌های مختلف مانند مسافرت بین شهری و رفت و آمدهای روزانه محسوب می‌شود. به طور کلی دو مدل سمند ال ایکس و اس ایکس در چند آپشن جانبی با یکدیگر متفاوت هستند که به آن‌ها پرداختیم اگر از نظر موتور، استحکام بدنه و راحتی اتاق داخلی خودرو تمایل دارید خودروی با کیفیتی اجاره کنید؛ سمند SX  و سمندLX  گزینه‌های بسیار مناسبی برایتان می‌باشد. از طرفی برای دانستن اطلاعاتی درباره چگونه خودرو مناسب اجاره کنیم می‌توانید به شرکت رنت مورد نظر و شرکت‌هایی که خدمات اجاره خودرو سمند را ارائه می‌دهند؛ مراجعه کرده و سپس با بهره گیری از مشاوره آنان، خودرویی مناسب را اجاره نمایید.

Comments

Popular posts from this blog

اجاره خودرو در زمستان سعادت رنت

ماشین عروس

rent a car in Iran