تاریخچه اجاره خودرو

مقدمه:

اجاره اتومبیل، یا آژانس کرایه ماشین در تهران یک شرکت که خودرو را برای مدت کوتاه یا به صورت بلند مدت به صورت اجاره ساعتی ، روزانه، هفتگی و اجاره ماهیانه می باشد. این است که اغلب با شعبه های محلی متعدد (که اجازه می دهد تا کاربر را به بازگشت یک وسیله نقلیه در مکان های مختلف و در دیگر شهرها) سازمان یافته، و در درجه اول در نزدیکی فرودگاه و یا مناطق شهرهای شلوغ واقع شده و اغلب توسط یک وب سایت ارائه می گردد که به صورت رزرو آنلاین یا حضوری و تلفنی و ترانسفر فرودگاهی می باشد. آژانس های کرایه اتومبیل در درجه اول افرادی که نیاز به یک وسیله نقلیه موقت، برای مثال کسانی که خود اتومبیل ندارد کرایه می کنند، مسافران که خارج از شهر هستند و یا دارندگان وسیله نقلیه آسیب دیده یا به انتظار تعمیر و یا از طرف بیمه منتظر جبران خسارت هستند و یا کسانی که به دنبال خودرو تشریفات و ماشین عروس به صورت موقت هستند. آژانس های کرایه خودرو نیز ممکن است خود در حال حرکت به نیازهای صنعت خدمت می کنند، با اجاره تریلی یا کامیون، و در بازارهای خاص و انواع دیگر از وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت و یا اسکوتر نیز ممکن است ارائه شود که در غالب شرکت های حمل ونقل بین المللی مثل شرکت  که زیر مجموعه شرکت حمل و نقل می باشد به فعالیتهای خود گسترش می دهند.
در کناررنت خودرو یک وسیله نقلیه، آژانس های اجاره ماشین معمولا نیزبا ارائه محصولات اضافی مانند بیمه مکمل ، سیستم های ناوبری پیشرفته برون شهری ، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)، وسایل سرگرمی و تفریحی ، وسایل مسافرتی ، اقامتگاه (اجاره ویلا)، تلفن همراه، اینترنت قابل حمل و صندلی ایمنی کودک.
فهرست
1 تاریخچه کرایه اتومبیل
2 فرایند کسب و کار
3 انواع وسایل نقلیه
4 شرایط و قیمت اجاره
5 بیمه و مسئولیت یادداشت ها و منابع

تاریخچه اجاره خودرو

اولین نمونه شناخته شده ازکرایه اتومبیل بدون راننده برای تاریخ های سال 1904 وارائه یک شرکت آلمانی به نام SixT در سال 1912 با سه خودرو برای اجاره تاسیس شد و شرکت که به تاریخ تاسیس 1352 با شروع به فعالیت در زمینه ترانزیت و حمل و نقل جاده ای داخلی و بین المللی آغاز گردید است. جو ساندرس از اوماها، نبراسکا ابتدا با قرض یک مدل T فورد در سال 1916 آغاز شد اما در سال 1917، اما اوبا افزایش ناوگان خود از کمپانی فورد 18 مدل TS و با اجاره 10 سنت در هر مایل نام شرکت ساندرز سیستم درایو را به ثبت رساند. و سپس تا سال 1926، ساندرز به 56 شهرستانها گسترش یافته بود شرکت ساندرز توسط آویس در سال 1955 خریداری شد. در شیکاگو اجاره ماشین بدون راننده درسال 1918 با دوازده فورد مدل T باز شد ، این شرکت در سال 1923 توسط جان هرتز خریداری شد. در بریتانیا، اجاره اتومبیل با گادفری دیویس آغاز شد وتاسیس در سال 1920، و با EUROPCAR در سال 1981 خریداری شده است. بخش سرعت در ایالات متحده گسترش یافته است ودر سال 1926، انجمن Driveurself آمریکا بیش از 1200 نماینده در شیکاگو دارد. رشد در سفر پس از جنگ جهانی دوم منجر به ایجاد چند شرکت بین المللی شناخته شده گردید از جمله کرایه ماشین ملی 1947 EUROPCAR (1949)، شرکت Enterprise Rent-A-Car محصولات (1957)، و کرایه خودرو صرفه جو در سال 1985 و بودجه اجاره ماشین 1958

فرایند کسب و کار

شرکت های کرایه خودرو با خرید و اجاره تعدادی ازناوگان خود و اجاره آنها را به مشتریان کسب و کار خود را گسترش می دهند. و همچنین ناوگان اجاره را می توان درراه ها سازمان یافته نمود. البته می توان آنها را آشکارا به این به عنوان "وسایل نقلیه در معرض خطر" نام برد چرا که اپراتوری اجاره اتومبیل ریسک خیلی بالایی برای سرمایه گذار دارد. زیرا خودروهای تحت اجاره بعضی از مشتریان و رانندگی نامناسب آن ها با اصتحلاک بالا و خرابی فنی زود تر از موعد آن مواجه هستند. وهمچنین به دلیل افت قیمت در بازار فروش و جایگزینی خودروی جدید و همچنین نوسانات شدید قیمت اتومبیل در ایران نیز یکی از ریسک های این کار می باشد در انگلستان و در بیشتر کشور های دنیا ثبت نام اتومبیل کرایه را می توان با استفاده از سایت های مختلف به صورت رزرو خودرو، انلاین انجام نمود اما در ایران همچین امکاناتی وجود ندارد و یا نمی توان خودرو مورد نیاز خود را در شهر مبدا یا در فرودگاه مبدا تحویل گرفته و در دیگر شهرها عودت نمود اما شرکت این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده و مشتریان می توانند درتمام نقاط کشورایران ماشین رنت شده را عودت داده اما لازم به ذکر است ماشین های ترانزیتی این شرکت را فقط می توان در مبدا تحویل داد و این امکان وجود ندارد که بتوانید ماشین را در کشور های همسایه تحویل دهید. در شمال امریکا کمپانی های مختلفی وجود دارد که مختص به خرید و فروش اتومبیل های اجاره ای می باشند اما در ایران خودرو های اجاره ای به صورت آزاد به فروش می رسد شما می توانید از شرکت خودرو های اجاره ای که مایل به خرید انها هستید پس از هماهنگی با مدیریت مجموعه خودرو را با شرایط ویژه ای خریداری کنید.

انواع وسایل نقلیه

اکثر ادارات اجاره اتومبیل ارائه طیف وسیعی از اندازه های خودرو را با توجه به انواع بودجه ها و فضای مورد نیاز و برخی علاوه بر ارائه وسایل نقلیه تخصصی و تشریفاتی خودروهای و خودروهای معمولی برای مشتریانی که تقاضا دارند را اارائه می نماید.
شرکت  خودرو مورد نظر شما را می تواند در محل مورد نظر شما تحویل داده و یا به صورت تراسفر فرودگاهی، و همچنین می توانید برای سفرهای خاص یا تورهای ویژه توریستی ماشین های ون بزرگ و اجاره ماشین ایرانی این کمپانی را کرایه نموده و از یک سفر دسته جمعی لذت ببرید.
 با توجه به ناوگان بزرگ خود و با در نظر گرفتن قیمت اجاره خودرو در تهران و در کیش و دیگر شهر ها ایران این امکان را به مشتریان می دهد تا با یک مقایسه آسان از نظر فنی ، ظاهری و سال تولید اتومبیل خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. انجمن کرایه ماشین سیستم های صنعت و استانداردهای (ACRISS) را توسعه داده است که سیستم برنامه نویسی ACRISS اتومبیل را دارای یک کد طبقه بندی نموده است. در این زمینه می توان اندازه، تعداد درها، نوع گیربکس (دستی / اتوماتیک)، و اینکه آیا ماشین مجهز به سیستم مطبوع می باشد، کد گذاری شده که به چهار حرف است. در این نام برای اولین بار در کد Acriss نشان دهنده طبقه بندی کلی از خودرو (به عنوان مثال کوتاه، اقتصادی، جمع و جور و غیره) نام دوم نوع خودرو در ارائه برای مثال 4 درب، شاسی، صندلی، SUV و غیره مشخص می کند. حرف سوم به طور کلی استفاده برای مشخص کردن سیستم انتقال، اگر چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد، برای توصیف بسیاری به چرخهای اتومبیل توجه دارند، و نام چهارم می توان در توصیف گفت نوع سوخت و مقدار مصرف سوخت و اینکه آیا خودرو دارای تهویه مطبوع (کولر) می باشد یا نه. طبقه بندی اضافی بر اساس اندازه صندلی و حجم تنه و شاسی اتومبیل و خودروهای تازه تولید شده با سیستم های امنیتی و تجهیزات جدید می باشد.

شرایط و قیمت اجاره

اجاره خودرو منوط به شرایط بسیاری است که از کشوری به کشور دیگر و از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است به طور کلی خودرو باید در شرایط یکسان که در اجاره شده مشتریان بود به کمپانی بازگردانده شود، و اغلب باید محدودیت مسافت پیموده شده تجاوز نکرد ، در غیر این صورت هزینه اضافی می بایست به کمپانی پرداخت گردد. به دلایل قوانین بیمه نامه ، برخی از شرکتها در تصریح کرایه خودروحداقل و حداکثر سن مشتری را برسی می نمایند دربرخی موارد، حداقل سن برای اجاره می تواند به عنوان مثال می تواند حداقل 19 سال و حتی در کشورهایی هستند که در آن حداقل سن قانونی برای واگذاری گواهینامه رانندگی بسیار پایین تر است، به عنوان مثال 15 و یا 16 سال می باشد مثل ایالات متحده امریکا. در تمام موارد گواهینامه رانندگی معتبر به منظور اجاره خودرو مورد نیاز است، و برخی از کشورها نیاز به مجوز رانندگی بین المللی (IDP) دارند. اکثر شرکت های کرایه خودرو در کشورها نیاز به استفاده از یک کارت اعتباری برای هزینه های اضافی در زمان بازگشت خودرو یا برای عوارض جاده ای، جریمه های هوشمند (دوربین) ، و یا سوخت از دست رفته می باشند به ازای یک کارت اعتباری، برخی از شرکت ها نیاز به سپرده نقدی زیادی دارند و برخی از شرکت ها اجاره یک کارت برای سپرده قرض الحسنه وبه طور معمول با نشان دادن یک بلیط سفر رفت و برگشت، به عنوان مثال، خطوط هوایی، اتوبوس، یا بلیط قطاراز مشتری خود تقاضا می نمایند. اما در ایران شرایط به گونه دیگری است برای کرایه ماشین بدون راننده میبایست با توجه به اتومبیل مقداری پول نقد به عنوان قرض الحسنه و همچنین چک و یا سفته در اختیار شرکت قرار داد البته شرایط سفته با چک متفاوت است و برای اطلاعات بیشتر می بایست با شماره تلفن 09128005848 دفتر مرکزی اجاره اتومبیل بدون چک و سفته تماس حاصل نمایید.

بیمه و مسئولیت

آیا وسیله نقلیه ای که اجاره کرده اید بیمه دارد؟ اگر چه اغلب به صراحت بیان نشد است و شرکت های کرایه خودرو در بیشتر کشورها تابع قوانین همان کشور هستند و در معمولا در خسرت های به وجود آمده و در تصادفات بیمه اتومبیل کرایه شده تمامی خسارت های وارد شده را پرداخت می نمایید و به راننده و مالک بودن اتومبیل مربوط نمی شود البته داشتن گواهینامه شرط بسیار مهمی می باشد به جز در کالیفرنیا و آریزونا، که در آن راننده به تنهایی مسئول است و این هزینه توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می گردد.. در اکثر کشورها نداشتن بیمه غیر قانونی است و رانندگی با یک ماشین بدون پوشش بیمه مسئولیت امکان ندارد و شرکت های اجاره اتومبیل می بایست دارای بیمه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه کامل می باشد و شما در زمانه کرایه اتومبیل بدون راننده می بایست از داشتن بیمه وسیله اجاره شده و تاریخ آن کاملا آگاه باشید زیرا معمولا شرکت ها بیمه های بدنه را به مشتریان ارائه نمی دهند. شرکت ناوگان خود را به صورت کامل و با بالاترین سطح کیفیت بیمه کرده و بیمه های این شرکت زیر نظر بیمه ایران و کاملا معتبر می باشد . به عنوان مثال، در مریلند، سطح حداقل پوشش مسئولیت 20.000 $ برای آسیب بدنی و $ 15.000 برای صدمه به اموال است. (بدون منبع) . انواع مختلفی از پوشش بیمه وجود دارد: خسارت از دست دادن حواس پرتی (LDW) پوشش می دهد هزینه آسیب به خودرو اجاره ای، تا ارزش کامل وسیله نقلیه، در صورت بروز حادثه به طور معمول LDW پوشش کامل 100٪ ازهزینه های بدون هزینه های اضافی معافیت. توجه داشته باشید که پوشش LDW / CDW بیمه نمی کند و کالا پوشش به عنوان یک بیمه نامه آسیب ارائه نمی دهد.(شامل کشور ایران نمی گردد) مکمل بیمه مسئولیت محصولی که اغلب در استان تهران و شرکت های کرایه اتومبیل به مشتریان پیشنهاد می دهند و به فروش می رسانند که پوشش در صورت تصادف باعث آسیب بدنی یا صدمه به اموال به کسی غیر از مستاجر و مسافران است اما الیته می بایست بدانید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه کامل کافی می باشد و دیگر لازم نمی باشد شما در اجاره اتومبیل بخواهید هزینه اضافه ای را پرداخت نمایید. بیمه بیش از حد – برخورد حواس پرتی، خسارت، سرقت و پوشش مسئولیت برای اشخاص ثالث اغلب در قیمت اجاره خودرو تاثیر دارد و در اروپا، آفریقا، استرالیا گنجانده شده است. تقریبا همیشه قیمت آن بیش از حد در نوع معمول ان است. مقدار اضافی بالاتر معمولا در مقابل هزینه بیمه کمتر برای مشتریان است ، اما اگر آسیب رخ دهد هزینه کمتر ازبرای مشتری به همراه دارد ، پس انگیزه کمی برای مشتریان و به سود بیمه گرمی باشد و شرکت های ماشین اجاره ای در اروپا، امریکا جنوبی و استرالیا به طور کلی این پوشش را به عنوان خدمات اضافه ارائه می کنند. اما معمولا این نوع بیمه ها در ایران به مشتریان عرضه نمی گردد که دلیل آن عدم تقاضای مشتریان و خدمات نامناسب از سوی شرکت های بیمه ای می باشد و به این دلیل از طرف این شرکت این نوع بیمه های مکمل پیشنهاد نمی گردد.

Comments

Popular posts from this blog

اجاره خودرو در زمستان سعادت رنت

ماشین عروس

rent a car in Iran